Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
webmasterSleutelbeheerder
Hallo Jack,
Bedankt voor het reageren. Ik heb me via internet verdiept in de diverse systemen maar ook daar zijn de meningen over verdeeld. Zo zijn er de AccuSpark en Powerspark varianten en de door jou gebruikte Ignitor van Petromax. Wat mij opvalt is dat laats genoemde vooral bij MG eigenaren de voorkeur heeft. De kosten vallen overigens mee. Ik neem aan dat je voor de variant hebt gekozen waarbij je de gehele plaat, met contactpunt en al verwisseld, zodat je deze bij eventuele storing met de Petromax in z’n geheel kan terugplaatsen. Dat je er al 100.000 KM mee weg hebt zonder storing zegt genoeg en bij een 8 cilinder moet hij toch dubbel zo hard werken als bij een 4 cilinder zullen we maar zeggen, alhoewel het toerental wel lager zal liggen. Een equivalent van 150.000 a 200.000 km misschien? Mooi resultaat.webmasterSleutelbeheerderHallo Jack, Leuk dat je goede ervaringen hebt met de koelvloeistof van Evans. Op internet lees je de meest verschillende meningen over koelvloeistof waarbij ik me dan altijd afvraag of die reacties gebaseerd zijn op eigen ervaringen. Zo zou de G11 vloeistof de enige zijn die in oldtimers gebruikt zou kunnen worden. Van de moderne G12 vloeistof schrijft men dat de rubber afdichtingen van bijvoorbeeld de seal van de waterpomp er door zou kunnen oplossen etc. Wat mijn MG TD betreft heb ik qua koeling tegen dat het een drukloos systeem is waardoor het kookpunt van water zonder toevoeging toch snel bereikt is. Evans zou daar uitkomst in bieden al overweeg ik ook een expansietank aan te brengen om de radiateur zo vol mogelijk te houden en enigszins op druk te houden waardoor de kooktemperatuur ook stijgt . Een combinatie van die twee zou mogelijk ook een prima oplossing zijn denk ik.
Bedankt voor je reactie.Zijn er misschien lezers die ook resultaat hebben geboekt met het aanbrengen van een expansie tank?
-
AuteurBerichten